Tvåa På Bollen

Kanske inte den första podcasten i världshistorien

104 – Avsnitt 100

on January 20, 2017

PROLOG

Det här är avsnitt 104 men egentligen vill vi bara prata om avsnitt 100.

DIALOG

EPILOG

Vi har slagits av en briljant idé: i kommentarsfältet nedan kan du som 1. vill, 2. känner dig tvingad, eller 3. inte har nåt omdöme, anmäla ditt intresse av att få komma på avsnitt100-iventet.


3 responses to “104 – Avsnitt 100

  1. Petter says:

    Hej!
    Trevlig idé med offentligt podcastande.
    Jag undrar verkligen vad ett “väggord” är för något. Skriver vanliga människor i Sverige ord på sina väggar? Fondväggar? Graffitti? Handlar det om virtuella väggar? Skriver jag väggord just i detta ögonblick? Snälla svara – jag upplever en sådan förrvirring.
    Jag tycker att Niklas inställning vad gäller låtkvalité är sympatisk. Jag vill lägga till att olika låtar kan vara bra på olika saker.

    Hälsningar
    Petter i Ljusdal i Aspeboda

    Like

    • Hej Petter!

      Alltså, först och främst ursäkta för att du fått vänta en hel vecka på svar. Under all kritik!! Vi får skärpa oss här bakom mikrofonerna.

      Vad trevligt att du gillar idén, vi håller tummarna för att du/ni kan komma och förgylla vår kväll! Vad gäller det här med väggord så är det en av Fredriks främsta spetskompetenser, så den biten överlämnar jag med varm hand till honom. (men om jag skulle ge mig på en killgissning så är det precis vad det låter som, dvs ord på väggar. Mestadels inomhus, ej graffiti-style. Och det kan vara så att du har författat fler väggord än du kan ana). Slut på killgissning och över till Fredrik.

      Sköt om dig så ses vi kanske på isen nån helg eller springer på varandra i byn.
      /Niklas

      Like

      • Fredrik T says:

        Hej Petter!
        Och tack Niklas för att jag får chansen att prata om det som ligger mig så varmt om hjärtat – väggord.
        Jo Petter, väggord är exakt det som Niklas killgissar fram – ord som sitter på väggen. Helst ska det vara bevingade ord, typ ‘carpe diem’ eller ‘kärlek är som choklad utan kyssar om man inte tål varken laktos eller nötter’. Orden får gärna vara skrivna på en träskylt eller så kan det vara tredimensionella bokstäver som sätts ihop till ord och meningar.
        Har vi gett dig en bra bild nu av vad väggord är? Jag förklarar gärna mer om du vill, det vet du va?
        Btw så håller jag med Niklas – hoppas du kan komma! Skickade en inbjudan till Ellinor på faceb och tänkte att du ju är väldigt inkluderad i den.
        Allt gott!
        /Fredrik

        Like

Leave a Reply

